Welkom op mijn reisblog!

15 februari 2022

Het idee om een lange fietstocht te gaan maken bestond al een tijdje. Mogelijkheden te over, er zijn nog zoveel mooie gebieden op de wereld die we niet bezocht hebben. Waar zouden we naar toe gaan. Noord of Zuid Amerika,  Azie, Afrika? Na wat onderzoek, lezen en praten , viel de keus op de Pamir Highway, een onderdeel van een van de oude zijderoutes. Naar zeggen een van de mooiste wegen ter wereld. Nog rustig , niet vergeven van toeristen, dun bevolkt  en een overweldigde  natuur. Wel zwaar, want de weg is voor een groot deel niet geasfalteerd. Er moet flink geklommen worden. Met de vele bagage die we moeten meetorsen wordt dat een behoorlijke inspanning. Maar als deze inspanningen en andere ontberingen niet gaan overheersen,  gaan we een geweldige tijd te gemoed.  Gevaarlijke wegen en gebied?  Qua fietsen denk ik niet veel gevaarlijker dan fietsen in Amsterdam of Parijs.  Opletten moet je altijd. Wel gaan we door gebieden waar wel eens etnische conflicten zijn.  Echter toeristen hebben daar over het algemeen geen last van.  Als westerse fietser wordt je al gauw gezien als een ongevaarlijke gek; "Wie gaat er nu fietsen als je ook een auto kan betalen". Daar komt bij dat de bevolking enorm behulpzaam en gastvrij is.  Avontuurlijk wordt het vast wel. Maar dat vind ik juist iets om naar uit te kijken. Met veel plezier  ben ik dus aan de voorbereiding van de reis begonnen. maar daarover in een volgend stukje.

1. Reislogger:
    15 februari 2022
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!