Laatste etappe.

12 juli 2022 - Tasjkent, Oezbekistan

Vanuit Taskent in Oezbekistan een update over de voorbije week.

IMG_20220709_121527_806De afgelopen dagen hebben niet zo heel veel gedaan. Maandag zijn we de bergen ingegaan naar een Kirgiziës vakantie dorpje. De weg er naar toe was nog wel even zwaar, maar daar aangekomen hebben we drie dagen ons als echte vakantiegangers gedragen. Beetje lezen, veel slapen, biertje drinken En vooral niet al teveel inspanning. We waren er alle drie blijkbaar aan toe.IMG_20220707_123125_615

IMG_20220706_121911_615Dat biertje drinken was nog moeilijk genoeg, want er was precies 1 winkeltje waar ze het heimelijk onder de toonbank verkochten. De hele omgeving was redelijk streng Islamitisch. Ik nam elke ochtend een bad in de rivier, maar als er mensen in de buurt waren, moest ik toch echt even wachten, voordat ik mij  in zwembroek kon vertonen. Ik houd het er maar op, dat het om geloofs technische reden was. Na al dat geluier, waren we vrijdag weer blij om op de fiets te stappen voor de 130 laatste kilometers naar Andijon. Daar hebben we de trein genomen naar Taskent. Fietsend zouden we het niet meer halen. Vannacht vliegen we terug             ( hopelijk). En kan ik terug kijken op een fantastische tocht, heel veel onuitwisbare indrukken, behoorlijke inspanningen en heel belangrijk, aangename zorgzame kameraden.

In totaal heb ik afgerond 1750 fiets kilometers gemaakt. Door lichamelijk ongemak en grens sluiting wat minder dan verwacht, maar ik ben er heel tevreden mee. En daarmee sluit ik dit reisblog af.

1. Ria Pot:
    12 juli 2022
    Joost, het is jou gelukt. Petje af voor jullie!
    Goede reis naar Britswert
  2. Mireille Mallee:
    12 juli 2022
    Wat een mooie en inspannende reis en wat hebben jullie veel gezien en beleefd. Gijn dat jullie zo op elkaar konden vertrouwen. Ik hoop dat de terugreis zonder problemen verloopt gezien de chaos op Schiphol.
  3. L van Veldhuijsen:
    12 juli 2022
    Tot gauw . We horen bij een goed glas wijn graag je hele verhaal live. Pet af voor jullie! Diep respect.
  4. Cora:
    12 juli 2022
    Super Joost, deze bijzondere ervaring zul je nooit meer vergeten!
  5. Mieke:
    12 juli 2022
    Gefeliciteerd Joost,wat een geweldige ervaring zal dit voor je zijn. Nou en 1750 km. Lijkt mij een mooi eind resultaat! Fijn om je straks weer te zien en je reisverhalen live te horen!👍👍👍👍goede thuisreis. X
  6. Willem van der Werf:
    12 juli 2022
    Knap Joost . Wat een geweldige tocht met bijbehorend prachtig beeldmateriaal . En een mooi opbrengst. Goeie terugreis voor jullie
  7. Willemijn:
    Bedankt voor al je verhalen. Bijzonder! Goede reis terug
  8. Jetze en Anja:
    12 juli 2022
    Mooi en wat geweldig Joost! Bedankt voor al je mooie verslagen! Goede reis terug!
  9. Martijn:
    12 juli 2022
    Proficiat Joost, mooi om via je blog mee te genieten van je reis. En nu weten we wat we over kunnen maken! Goede terugreis gewenst
  10. Henny:
    12 juli 2022
    In de pocket Joost, een tableau aan dierbare herinneringen. En kilometers omgezet in hulp aan anderen! Fijn dat we mee konden lezen. Goede reis xxx Karin en Henny
  11. Jet:
    12 juli 2022
    Wat een prachtige tocht hebben jullie gemaakt. Gefeliciteerd en gelukkig iedereen weer heelhuids terug met een rugzak vol mooie plaatjes, ervaringen en herinneringen.
  12. Ronnie:
    12 juli 2022
    Geweldig Joost, wat een prestatie. Het was leuk om, via je blogs, een beetje mee te reizen. Mooie foto’s, mooie herinneringen. Alle donaties heb je dik verdiend!
  13. Mieke Oosterbaan:
    12 juli 2022
    Okay, die geplande maar niet gereden kilometers tellen we niet mee.
    Doe ik 2x de wel gereden en wel verdiende voor het goede doel kilometers.
    Goede probleemloze terugreis! 😍😘
  14. Mieke Oosterbaan:
    12 juli 2022
    Zo genereus is dat niet want dat was al min of meer begroot ivm de vewachte of geplande te rijden kms
  15. Betty van der Vlist:
    12 juli 2022
    Bravo Joost! Jammer dat er een eind komt aan je reisverhalen met de sfeervolle foto's erbij. Ik zie dat de temperatuur donderdag en vrijdag 39 en 40 graden wordt. Dat is niet gezond om daarin te fietsen. Dus maar goed dat jullie weg gaan. Maar hoeveel krijg je nou eigenlijk van mij? Dat ben ik vergeten.
  16. Dorothée:
    12 juli 2022
    Ha Joost, het is je/jullie gelukt! Complimenten. Er zullen niet zoveel mensen zijn die het jullie nadoen. Mooi resultaat ook 1750 km.
    Een hele goede thuisreis gewenst. Weer een overstap in Istanbul? Ik hoop dat het beter gaat dan op de heenreis dan.
    Tot in augustus.
  17. Anita Huijts:
    13 juli 2022
    Klasse Joost! Fijne reis terug
  18. Henk Bleeker:
    13 juli 2022
    Fantastisch gedaan, heren. Een trip om inderdaad nooit te vergeten. Ben benieuwd of dit smaakt naar meer (en waar dan?) of dat dit wel genoeg was voor een bijna 70-jarige 😇
  19. Afke:
    18 juli 2022
    Wat een belevenis en prestatie, Joost. Inmiddels zal je wel weer thuis zijn. Zie je binnenkort vast weer op de racefiets in Friesland.